Vuosikokous 2020

Seuran sääntömääräinen vuosikokous siirtyy koronatilanteen vuoksi.

Seuran sääntöjen mukaan vuosikokous on pidettävä toukokuun aikana. Epidemian aiheuttamien varotoimien vuoksi tätä sääntöä ei nyt poikkeuksellisesti voi noudattaa. Eduskunnan huhtikuussa hyväksymän poikkeuslain mukaan yhdistysten vuosikokoukset voidaankin pitää myöhemmin, syyskuun loppuun mennessä, vaikka säännöissä olisi määrätty aikaisempi ajankohta.

Marx-seura pyrkii pitämään vuosikokouksensa  elokuun toisella puoliskolla. Jos ei löydy paikkaa, missä yhden metrin turvavälisääntöä pystyy noudattamaan, kokous voidaan pitää ulkosallakin, esim. jossain puistossa. Ilmoitamme vuosikokouksesta normaaliin tapaan kutsukirjeellä, joka postitetaan jäsenille kaksi viikkoa ennen tapahtumaa. Järjestelyissä noudatamme Tieteellisten seurain valtuuskunnan jäsenseuroilleen antamia suosituksia.

Korona tai ei, seura tarvitsee jäsentensä tukea. Jäsenmaksut ovat seuran käytännössä ainoa tulolähde. Seuran jäsenet voivat maksaa jäsenmaksun totutun käytännön mukaisesti. Jäsenmaksun suuruus  ei ole muuttunut: normaali maksu 25 euroa, pienituloisten maksu 12 euroa ja tukijäsenmaksu 50 euroa. Seuran tilinumero on FI21 5780 3820 0270 75. Viitenumero 3191. Viitenumeroa käytettäessä seuran kulut ovat pienemmät. Jos jäsenen nimi ei ole sama kuin tilinomistajan nimi, pyydetään  laittamaan viestikenttään tieto siitä, kenen jäsenmaksusta on kyse.