Vierailu Lenin-museoon ja Lenin -seminaari 8.6.2015

“Suomen legendaarisimman näyttelyn 30-vuotinen taival on tulossa päätökseensa. Museo menee remonttiin vuonna 2015, ja samalla päänäyttely uudistetaan. Vielä ehdit tulla sivistämään itseäsi neukkutyyliin – takaamme, että tällaista et muualta löydä!”

Tule Karl Marx -seuran ja Marxilaisen yhteiskuntatieteen seuran kanssa opastetulle kierrokselle Lenin-museoon maanantaina 8.6. 2015 klo 16. Oppaana toimii erikoistutkija Miia Heinimaa.

Kierroksen jälkeen suuntaamme Pub Kaksien kasvojen (Kauppakatu 14) alakertaan. Lenin-museon pitkäaikainen, vasta eläkkeelle jäänyt johtaja Aimo Minkkinen esittelee keväällä ilmestynyttä Lenin -kirjaansa. Aleksanteri-instituutin professori Vesa Oittinen puhuu Leninistä filosofina ja dosentti Juha Koivisto kertoo Historisch-kritisches Wörterbuch des Marxismus-suursanakirjassa juuri ilmestyneistä “Marxismus-Leninismus” ja “Marxismus Lenins” -artikkeleista.

Museovierailu on maksuton.

Lisätietoja: paula.rauhala@uta.fi.