Trumpin aika

Yleisötilaisuus torstaina 30.3. klo 18.00
Antikvariaatti Sofia, Vuorikatu 5, Helsinki

Trumpin valinta Yhdysvaltain presidentiksi oli järkytys Yhdysvaltain poliittiselle eliitille, mutta myös tutkijoille ja toimittajille. Trumpilla on epämääräisiä yhteyksiä amerikkalaiseen äärioikeistoon ja hänen talouspolitiikkaansa lupaa uusliberalismin virittämistä entistä autoritaarisempaan suuntaan.

Keskustelutilaisuudessa pohditaan muun muassa, mikä on Trumpin merkitys Yhdysvaltain politiikalle? Entä mikä on hänen vaikutuksensa maailmanpolitiikkaan? Tarkoittaako Trump protektionismin, militarismin, rasismin ja nationalismin paluuta politiikan valtavirtaan?

Aiheesta keskustelevat toimittaja Maryan Abdulkarim, Eurooppa-tutkimuksen verkoston tutkijatohtori ja Politiikasta.fi -nettilehden päätoimittaja Johanna Vuorelma sekä poliittisen talouden väitöskirjatutkija Antti Ronkainen. Moderaattorina toimii Miika Kabata.

Tervetuloa!

Tilaisuuden järjestävät Karl Marx -seura ja Poliittisen talouden tutkimuksen seura.