Kesäkoulu 2021

On koittanut jälleen aika hakea Karl Marx -seuran sekä Marxilaisen yhteiskuntatieteen seuran (MYTS) kesäkouluun.

Järjestyksessään yhdeksäs kesäkoulu järjestetään perinteisin menoin Paraisten Ali-Kirjalassa, ammattiosasto Teollisuus 49:n luonnonkauniissa kesänviettopaikassa. Kesäkoulu pidetään elokuun ensimmäisenä viikonloppuna pe 6.8.–su 8.8.2021.
Kesäkoulu on suunnattu erityisesti henkilöille, jotka kirjoittavat tai suunnittelevat Marxiin tai marxilaiseen tutkimusperinteeseen liittyvää opinnäytettä, artikkelia tai tutkimusta. Mukaan ovat tervetulleita niin opintojensa alkuvaiheessa olevat opiskelijat, pitemmälle ehtineet tutkijat kuin muutkin Marxista ja marxilaisesta perinteestä kiinnostuneet henkilöt. Kesäkoulun toimintatapana on osallistujien tekstien pohjalta käytävä keskustelu.

Kesäkoulussa on valitettavasti vain rajallinen määrä paikkoja. Etusijalla ovat paperien esittäjät sekä kesäkoulun kohderyhmään kuuluvat henkilöt. Mukaan ovat kuitenkin tervetulleita kaikki, jos tilaa vain on. Paperien esittäjiltä vaaditaan abstrakti, jonka suositusmitta on 200–300 sanaa. Lähetä hakemuksesi ja mahdollinen abstrakti viimeistään sunnuntaina 6.6.2021 sähköpostitse osoitteeseen saska.heino@helsinki.fi.
Kesäkoulussa esitettävien papereiden takaraja on sunnuntaina 18.7.2021.
Koronapandemista johtuen on mahdollista, että kesäkoulu joudutaan järjestämään etätapahtumana. Tässä tapauksessa osallistuminen on maksutonta.

Hinnasto

Paperin esittäjät 30,00 euroa

Opiskelijat, eläkeläiset ja työttömät 50,00 euroa

Muut 100,00 euroa

Kesäkoulun osallistujien matkakulut korvataan normaalihintaisten julkisten kuluneuvojen hintojen mukaisesti. Kesäkoulussa on maksuton ruokailu ja majoitus. Kesäkouluun ja sieltä takaisin järjestetään bussikuljetus Turusta. Mahdolliset erityisruokavaliot kannattaa ilmoittaa hakemuksen yhteydessä. Kesäkoulun
majoituspuitteet ovat varsin yksinkertaiset. Paikka ei valitettavasti ole kaikilta osin esteetön.

Tervetuloa!

Lisätietoja: saska.heino(ät)helsinki.fi